UE și SUA au încercat să ajungă la un acord privind oțelul de mai bine de un an, dar nu au reușit să ajungă la un consens. Principalele diferențe dintre cele două părți sunt legate de volumul de oțel care ar putea fi exportat din UE către SUA fără a fi impozitat și de modul în care ar fi implementat un acord privind oțelul sustenabil.
UE dorește să poată exporta un volum mai mare de oțel către SUA decât SUA este dispusă să accepte. UE consideră că volumul actual de export este prea mic pentru a satisface cererea pe piața americană. SUA, pe de altă parte, se teme că un volum mai mare de exporturi de oțel din UE ar putea pune în pericol producătorii americani de oțel.
UE și SUA au convenit să încerce să ajungă la un acord până în toamna anului 2023. Dacă nu reușesc să ajungă la un acord până atunci, vor reveni la aplicarea reciprocă a tarifelor pe oțel.
Ca specialist în siderurgia, sunt îngrijorat de faptul că UE și SUA nu au ajuns încă la un consens privind acordul privind oțelul. Un acord este esențial pentru a asigura o piață echitabilă pentru oțelul din UE și SUA. Sper că UE și SUA vor putea depăși diferențele lor și vor ajunge la un acord în curând.
Comisia Europeană caută un acord pentru a evita revenirea taxelor Section 232 în Statele Unite și a taxelor corespunzătoare în Uniunea Europeană. Cu toate acestea, blocul nu este pregătit să accepte condiții care încalcă standardele comerțului mondial, notează comisarul european pentru comerț, Valdis Dombrovskis.
Experții argumentează că elementele soluției propuse de SUA ar putea discrimina nefavorabil importurile din unele țări și ar încălca regulile OMC. În plus, înseamnă că UE va trebui să amâne introducerea CBAM-ului său.
Părțile au încercat să găsească un numitor comun în ceea ce privește GSA înainte de termenul limită din octombrie 2023. Fără un acord, SUA și UE vor reveni la aplicarea reciprocă a taxelor în decembrie 2023.
Statele Unite, la rândul lor, spun că respectă preocupările UE, dar continuă să aștepte o propunere din partea UE care să se alinieze la nivelurile ridicate de ambiție ale SUA și să ia în considerare preocupările comune legate de schimbările climatice și supracapacitatea în producția de oțel.
În prezent, taxele Section 232 ale SUA de 25% sunt suspendate pe oțelul și aluminiul european în schimbul unui sistem de cote de tarife care limitează importurile europene în SUA. UE a răspuns prin suspendarea taxelor pe unele bunuri produse în Statele Unite.
Așa cum a raportat anterior GMK Center, Comisia de Comerț Internațional a SUA (ITC) a început o investigație privind intensitatea carbonului în producția de oțel în SUA. Investigația este efectuată la cererea reprezentantului comercial al SUA, Catherine Tye. Aceste date vor ajuta la avansarea discuției cu UE cu privire la un acord global privind oțelul și aluminiul ecologic.
De asemenea, administrația Biden s-a concentrat pe încheierea unui acord privind oțelul verde cu UE și alți parteneri, care va pune produsele carbon-intensive din China și alte țări în dezavantaj și va ajuta la combaterea supraproducției în RPC.