În temeiul Acordului de retragere dintre Uniunea Europeană și Regatul Unit(6),începând cu 1 ianuarie 2021,Regatul Unit nu va mai face parte din teritoriul vamal al Uniunii.
Prin urmare, începând de la respectiva dată, domeniul de aplicare teritorial in care sunt aplicabile măsurile de salvgardare se va modifica.
Întrucât nivelul măsurilor de salvgardare asupra anumitor produse siderurgice a fost stabilit pe baza importurilor medii într-o Uniune cu 28 de state membre, și anume incluzând importurile în Regatul Unit, în perioada de referință 2015-2017, Comisia consideră că este oportun să adapteze în consecință volumul contingentelor tarifare („CT”), precum și lista țărilor în curs de dezvoltare care fac obiectul măsurilor actuale de salvgardare.
Contingentele au fost reduse cu cantitatile pe care Regatul Unit le importa din analiza aplicarilor anterioare ale masurilor de salvgardare
Cateva exemple:
098911 TURCIA 01-10-2020 – 31-12-2020 58243770 Kilogram
098911 TURCIA 01-01-2021 – 31-03-2021 43450180 Kilogram
098916 TURCIA 01-10-2020 – 31-12-2020 101163760 Kilogram
098916 TURCIA 01-01-2021 – 31-03-2021 66577910 Kilogram
1. CONTEXT
(1) |
La 31 ianuarie 2019, Comisia a instituit măsuri de salvgardare definitive pentru anumite produse siderurgice („regulamentul privind măsurile de salvgardare definitive”) (3). |
(2) |
Comisia a modificat măsurile de două ori, în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/1590 al Comisiei (4) și, respectiv, cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/894 al Comisiei (5). |
(3) |
În temeiul Acordului de retragere dintre Uniunea Europeană și Regatul Unit (6), începând cu 1 ianuarie 2021, Regatul Unit nu va mai face parte din teritoriul vamal al Uniunii. Prin urmare, începând de la respectiva dată, domeniul de aplicare teritorial în care sunt aplicabile măsurile de salvgardare se va modifica. Întrucât nivelul măsurilor de salvgardare asupra anumitor produse siderurgice a fost stabilit pe baza importurilor medii într-o Uniune cu 28 de state membre, și anume incluzând importurile în Regatul Unit, în perioada de referință 2015-2017, Comisia consideră că este oportun să adapteze în consecință volumul contingentelor tarifare („CT”), precum și lista țărilor în curs de dezvoltare care fac obiectul măsurilor actuale de salvgardare. |
(4) |
La 30 octombrie 2020, Comisia a publicat un aviz în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (7) în care explică motivele propunerii și metodologia pe care intenționa să o aplice și a invitat părțile interesate să își prezinte observațiile. Avizul conținea, de asemenea, volumul de contingente tarifare recalculate care sunt prevăzute pentru perioada 1 ianuarie-30 iunie 2021. |
2. RESPECTAREA GARANȚIILOR PROCEDURALE
(5) |
Comisia a primit nouăsprezece observații de la părțile interesate în termenul stabilit. De asemenea, Comisia a inițiat consultări cu nouă guverne din țări terțe. |
3. EVALUAREA OBSERVAȚIILOR PRIMITE
(6) |
Comisia a abordat observațiile primite, fie cu privire la anumite categorii de produse, fie cu privire la aspectele generale ale adaptării, după cum urmează: |
3.1. Categoria de produse 4 – foi cu învelișuri metalice
(7) |
Mai multe părți interesate au prezentat observații cu privire la volumele calculate pentru categoriile 4A și 4B (inclusiv produsele destinate autovehiculelor) și au solicitat Comisiei să își revizuiască calculele. În special, în cursul consultărilor cu autoritățile din țări terțe, o parte interesată a indicat o eroare materială în calcul. O altă parte interesată a identificat o problemă specifică de calcul sau a propus o alocare ușor diferită între cele două categorii de produse, care reflectă mai bine situația sa în ceea ce privește volumele aferente contingentelor sale tarifare specifice de țară, având în vedere situația contrafactuală din acest caz, și anume, modul în care contingentele tarifare ar fi fost alocate în cazul în care Regatul Unit nu ar fi făcut parte din teritoriul vamal la momentul adoptării măsurilor de salvgardare inițiale. După evaluarea acestor afirmații, Comisia a constatat că acestea erau justificate și a revizuit în consecință volumele incluse în avizul din 30 octombrie. |
(8) |
Ar trebui subliniat faptul că aceste ajustări se referă numai la distribuirea contingentelor tarifare între subcategoriile de produse 4A și 4B, dar nu afectează nivelul contingentelor tarifare pentru întreaga categorie de produse 4. |
(9) |
Volumele actualizate sunt reflectate în volumele contingentelor tarifare din anexa I. |
3.2. Impactul adaptării asupra volumelor contingentelor tarifare
(10) |
Unele părți au susținut că Comisia ar trebui să mențină volumele contingentelor tarifare existente și, în plus, fie să acorde Regatului Unit propriul său contingent tarifar specific de țară, fie, în cazul în care se încadrează în contingentele tarifare reziduale, volumele acestor contingente tarifare să fie majorate astfel încât să includă fluxurile comerciale tradiționale ale Regatului Unit. |
(11) |
Unele părți au susținut, de asemenea, că includerea Regatului Unit în secțiunea reziduală a contingentelor tarifare date le-ar afecta negativ, deoarece acest lucru ar spori concurența pentru un volum mai mic de contingente tarifare. |
(12) |
Alte părți au remarcat că, în cazul unor anumite origini, volumul total al contingentelor tarifare calculate s-ar reduce, ceea ce ar face ca măsura să fie mai restrictivă. |
(13) |
În fine, anumite țări exportatoare au reclamat faptul că, în conformitate cu propunerea Comisiei, acestea și-ar pierde contingentele tarifare specifice de țară pentru anumite categorii specifice de produse. Aceste părți au susținut că Comisia ar trebui să mențină contingentele lor tarifare specifice de țară și că, în caz contrar, măsurile ar deveni mai restrictive, încălcând astfel normele OMC. |
(14) |
Comisia nu a fost de acord cu faptul că ajustarea propusă ar face măsura de salvgardare mai strictă. Astfel cum se menționează în avizul din 30 octombrie, rezultatul adaptării, în foarte puține cazuri, ar conduce la pierderea de către unele țări a contingentelor tarifare specifice de țară (și viceversa) pentru anumite categorii de produse. Cu toate acestea, Comisia nu consideră că adaptarea, în sine, ar conduce la o măsură mai restrictivă. Comisia a explicat în avizul din 30 octombrie raționamentul care stă la baza adaptării, și anume de a avea un volum de contingente tarifare (atât la nivel global, cât și per categorie de produse) care să fie proporțional cu reducerea domeniului geografic de aplicare al teritoriului în care măsura de salvgardare se aplică de la 1 ianuarie 2021. În plus, Comisia observă că volumele totale ale contingentelor tarifare care rezultă din adaptare sunt cu 3 % mai mari decât cele aflate în vigoare în prezent și că acest lucru nu poate fi considerat ca făcând măsura mai restrictivă. |
(15) |
În plus, Comisia dorește să sublinieze că, în cazul în care ar accepta revendicările acelor țări care ar pierde un anumit contingent tarifar specific de țară, aceasta le-ar discrimina față de orice alte părți interesate prin abaterea de la principiul său de bază de acordare a unui contingent tarifar specific de țară numai atunci când este atins un anumit prag (o cotă de 5 % din importuri) într-o anumită perioadă (8). Din aplicarea scenariului contrafactual ar rezulta că țările care au avut un contingent tarifar specific de țară nu mai îndeplinesc criteriul obiectiv, în timp ce altele da. |
(16) |
Volumele neutilizate ale contingentelor prevăzute în anexa II la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/894 ale țărilor care, ca urmare a acestei adaptări, și-ar pierde contingentele specifice de țară dintr-o categorie de produse au fost alocate contingentelor tarifare reziduale în categoriile de produse relevante. |
3.3. Cerere de efectuare a unei analize pe baza datelor UE-27
(17) |
Unele părți interesate au susținut că, în cazul în care Uniunea își adaptează măsurile, ea trebuie să reevalueze dacă toate cerințele de instituire a măsurilor de salvgardare continuă să fie îndeplinite în cadrul unui scenariu UE27. O parte interesată a remarcat, în special, că o astfel de abordare ar determina Uniunea să determine că, pentru mai multe categorii de produse, nu ar fi existat o creștere a importurilor și, prin urmare, acestea ar trebui excluse din sfera de aplicare a măsurilor. |
(18) |
În această privință, Comisia a observat că trebuie îndeplinite condițiile pentru impunerea unei măsuri de salvgardare atunci când o măsură de salvgardare se impune pentru prima dată. În cazul acestei măsuri, condițiile au fost îndeplinite, astfel cum se explică în detaliu în Regulamentul privind măsurile de salvgardare definitive. |
(19) |
Comisia nu este de acord cu opiniile exprimate de unele părți interesate potrivit cărora, într-o situație precum cea de față, este necesară efectuarea unei reevaluări complete. De fapt, astfel cum se explică în avizul din 30 octombrie, prezenta procedură se limitează la adaptarea volumelor contingentelor tarifare la modificarea domeniului de aplicare al teritoriului în care se aplică măsura de salvgardare a Uniunii. În această privință, Comisia insistă asupra faptului că această procedură nu constituie în niciun caz o revizuire completă a măsurilor și, prin urmare, nu are nicio obligație legală de a efectua analiza solicitată de unele părți interesate. |
3.4. Categoria de produse 18 – palplanșe
(20) |
Unele părți interesate au contestat propunerea Comisiei de a acorda Regatului Unit un contingent tarifar specific de țară pentru această categorie de produse, pe motiv că se presupune că nu există o producție a acestei categorii de produse în Regatul Unit. Prin urmare, volumele alocate Regatului Unit nu ar fi utilizate. Aceste societăți au susținut, de asemenea, că reducerea volumelor contingentelor tarifare care rezultă din adaptare nu a avut nicio justificare și că Comisia ar trebui să mențină același nivel de contingente tarifare ca cel prevăzut în Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/894. |
(21) |
În această privință, Comisia a explicat în avizul său din 30 octombrie metodologia și motivele care stau la baza adaptării, precum și implicațiile pe care le-ar putea avea aceasta. În cazul în care există o reducere a volumelor globale ale contingentelor tarifare în această categorie, aceasta se datorează faptului că importurile în Regatul Unit în cursul perioadei de referință au fost deduse din volumul contingentului tarifar. În plus, în avizul său din 30 octombrie, Comisia a explicat modul în care a stabilit nivelul importurilor din Regatul Unit în UE-27 în cursul perioadei de referință. Afirmația cu privire la absența producției în Regatul Unit nu a fost justificată în mod corespunzător și nu corespunde statisticilor utilizate de Comisie. Nicio parte interesată nu a furnizat date care să indice dacă importurile în Regatul Unit au fost consumate, supuse unei prelucrări ulterioare sau vândute ulterior în Uniune. În orice caz, volumul alocat Regatului Unit nu a putut fi transferat către alte origini, deoarece acest lucru ar fi crescut în mod artificial volumul contingentelor tarifare. Prin urmare, această afirmație este irelevantă pentru utilizatori. Comisia a respins, de asemenea, afirmația de a menține volumele actuale ale contingentelor tarifare, deoarece aceasta ar ignora reducerea domeniului geografic al teritoriului vizat de măsura de salvgardare și ar conduce, de asemenea, la o creștere artificială a volumului contingentelor tarifare. În consecință, Comisia respinge aceste argumente. |
3.5. Categoria de produse 9 – produse plate din oțeluri inoxidabile laminate la rece
(22) |
Unele părți interesate au remarcat că, din cauza propunerii Comisiei, Vietnamul și-ar pierde contingentul tarifar specific de țară din această categorie de produse. Aceste părți au avertizat Comisia că aceste volume, care vor aparține, în consecință, secțiunii „alte țări” din contingentul tarifar, ar fi utilizate rapid, în special pentru o anumită origine. În consecință, părțile respective au solicitat Comisiei să limiteze volumele pe care orice țară le-ar putea utiliza în cadrul contingentului tarifar rezidual din această categorie. |
(23) |
Comisia a observat că cererea de limitare a accesului la țările exportatoare existente în cadrul contingentului tarifar rezidual (9) nu intră în domeniul de aplicare al acestui exercițiu de adaptare, deoarece ar însemna modificarea funcționării măsurilor. În orice caz, Comisia a reamintit că aceeași afirmație a fost formulată în cadrul procedurilor anterioare și a fost respinsă. Prin urmare, Comisia nu abordează în continuare temeinicia acestei afirmații. |
3.6. Actualizarea listei țărilor în curs de dezvoltare care fac obiectul măsurilor
(24) |
Lista categoriilor de produse originare din țările în curs de dezvoltare cărora li se aplică măsurile definitive trebuie actualizată pentru a reflecta adaptarea teritorială. Comisia și-a bazat calculul pe datele actualizate din setul de date privind importurile pentru anul 2019 [adică aceeași perioadă utilizată în Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/894, dar excluzând importurile în Regatul Unit]. |
(25) |
În ceea ce privește categoriile de produse 4A și 4B, Comisia a descris la punctul 4 alineatul (3) din avizul din 30 octombrie abordarea sa provizorie cu privire la tratamentul importurilor din Regatul Unit în scopul calculării contingentelor tarifare respective. În urma evaluării observațiilor primite și a consultărilor cu țările terțe cu privire la această abordare, Comisia a decis să aplice aceeași metodologie în scopul actualizării listei țărilor în curs de dezvoltare care fac obiectul măsurilor din anexa II la prezentul regulament. În absența oricăror alte informații fiabile sau propuneri alternative documentate din partea părților interesate, Comisia a presupus că importurile din Regatul Unit în anul 2019 ar trebui să fie distribuite în mod egal între cele două categorii de produse. |
(26) |
Volumele contigentelor tarifare specifice de țară alocate țărilor în curs de dezvoltare care vor fi excluse de la măsura de salvgardare menționată în Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/159 după intrarea în vigoare a prezentului regulament au fost alocate contingentelor tarifare reziduale din categoriile de produse relevante. |
(27) |
Modificările aduse listei țărilor în curs de dezvoltare care fac obiectul măsurilor sunt următoarele:
|
(28) |
Nicio parte interesată nu a formulat observații cu privire la această adaptare. |
(29) |
Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului pentru măsuri de salvgardare instituit în temeiul articolului 3 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2015/478 și, respectiv, al articolului 22 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2015/755, |
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
Articolul 1
Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/159 se modifică după cum urmează:
— |
anexa IV se înlocuiește cu textul din anexa I la prezentul regulament; |
— |
anexa III.2 se modifică în conformitate cu anexa II la prezentul regulament. |
Articolul 2
Prezentul regulament intră în vigoare la 1 ianuarie 2021.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.
Adoptat la Bruxelles, 10 decembrie 2020.
Pentru Comisie
Președintele
Ursula VON DER LEYEN
(1) JO L 83, 27.3.2015, p. 16.
(2) JO L 123, 19.5.2015, p. 33.
(3) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/159 al Comisiei din 31 ianuarie 2019 de instituire a unor măsuri de salvgardare definitive împotriva importurilor de anumite produse siderurgice (JO L 31, 1.2.2019, p. 27).
(4) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/1590 al Comisiei din 26 septembrie 2019 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2019/159 de instituire a unor măsuri de salvgardare definitive împotriva importurilor de anumite produse siderurgice (JO L 248, 27.9.2019, p. 28).
(5) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/894 al Comisiei din 29 iunie 2020 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2019/159 de instituire a unor măsuri de salvgardare definitive împotriva importurilor de anumite produse siderurgice (JO L 206, 30.6.2020, p. 27).
(6) Decizia (UE) 2020/135 a Consiliului din 30 ianuarie 2020 referitoare la încheierea Acordului privind retragerea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană și din Comunitatea Europeană a Energiei Atomice (JO L 29, 31.1.2020, p. 1).
(7) Aviz privind adaptarea nivelului contingentelor tarifare prevăzute în cadrul măsurilor de salvgardare pentru anumite produse siderurgice în urma ieșirii Regatului Unit din Uniunea Europeană începând cu 1 ianuarie 2021 (2020/C 366/12) (JO C 366, 30.10.2020, p. 36).
(8) În acest caz particular, pragul se referă la cota de 5 % a importurilor din perioada de referință dintr-o anumită categorie de produse pentru a se califica pentru un contingent tarifar specific de țară.
(9) Țările exportatoare existente în cadrul contingentului tarifar rezidual sunt cele care nu beneficiază de un contingent tarifar specific de țară pentru o anumită categorie de produse.
IV.1 – Volumele contingentelor tarifare
Numărul produsului |
Categoria de produse |
Codurile NC |
Alocare pe țări (în cazul în care este aplicabil) |
De la 1.1.2021 la 31.3.2021 |
De la 1.4.2021 la 30.6.2021 |
Nivelul taxei suplimentare |
Numere de ordine |
Volumul contingentului tarifar (tone nete) |
|||||||
1 |
Foi și benzi laminate la cald din oțeluri nealiate sau din alte oțeluri aliate |
7208 10 00 , 7208 25 00 , 7208 26 00 , 7208 27 00 , 7208 36 00 , 7208 37 00 , 7208 38 00 , 7208 39 00 , 7208 40 00 , 7208 52 99 , 7208 53 90 , 7208 54 00 , 7211 14 00 , 7211 19 00 , 7212 60 00 , 7225 19 10 , 7225 30 10 , 7225 30 30 , 7225 30 90 , 7225 40 15 , 7225 40 90 , 7226 19 10 , 7226 91 20 , 7226 91 91 , 7226 91 99 |
Federația Rusă |
395 909,00 |
400 307,98 |
25 % |
09.8966 |
Turcia |
313 791,59 |
317 278,16 |
25 % |
09.8967 |
|||
India |
161 191,83 |
162 982,85 |
25 % |
09.8968 |
|||
Coreea (Republica) |
129 042,60 |
130 476,40 |
25 % |
09.8969 |
|||
Regatul Unit |
114 460,48 |
115 732,26 |
25 % |
09.8976 |
|||
Serbia |
113 624,87 |
114 887,37 |
25 % |
09.8970 |
|||
Alte țări |
969 690,07 |
980 464,41 |
25 % |
||||
2 |
Foi laminate la rece din oțeluri nealiate sau din alte oțeluri aliate |
7209 15 00 , 7209 16 90 , 7209 17 90 , 7209 18 91 , 7209 25 00 , 7209 26 90 , 7209 27 90 , 7209 28 90 , 7209 90 20 , 7209 90 80 , 7211 23 20 , 7211 23 30 , 7211 23 80 , 7211 29 00 , 7211 90 20 , 7211 90 80 , 7225 50 20 , 7225 50 80 , 7226 20 00 , 7226 92 00 |
India |
143 355,40 |
144 948,24 |
25 % |
09.8801 |
Coreea (Republica) |
83 143,26 |
84 067,08 |
25 % |
09.8802 |
|||
Regatul Unit |
76 842,60 |
77 696,41 |
25 % |
09.8977 |
|||
Ucraina |
63 833,81 |
64 543,07 |
25 % |
09.8803 |
|||
Brazilia |
40 842,75 |
41 296,56 |
25 % |
09.8804 |
|||
Serbia |
36 193,20 |
36 595,35 |
25 % |
09.8805 |
|||
Alte țări |
252 391,11 |
255 195,45 |
25 % |
||||
3.A |
Foi de tablă electrotehnică (altele decât tolele GOES cu grăunți orientați) |
7209 16 10 , 7209 17 10 , 7209 18 10 , 7209 26 10 , 7209 27 10 , 7209 28 10 |
Federația Rusă |
333,03 |
336,73 |
25 % |
09.8808 |
Regatul Unit |
285,37 |
288,54 |
25 % |
09.8978 |
|||
Iran (Republica Islamică) |
145,80 |
147,42 |
25 % |
09.8809 |
|||
Coreea (Republica) |
118,68 |
119,99 |
25 % |
09.8806 |
|||
Alte țări |
719,47 |
727,46 |
25 % |
||||
3.B |
7225 19 90 , 7226 19 80 |
Federația Rusă |
33 685,76 |
34 060,05 |
25 % |
09.8811 |
|
Coreea (Republica) |
20 132,89 |
20 356,59 |
25 % |
09.8812 |
|||
China |
15 498,07 |
15 670,27 |
25 % |
09.8813 |
|||
Taiwan |
11 627,43 |
11 756,62 |
25 % |
09.8814 |
|||
Alte țări |
6 024,76 |
6 091,70 |
25 % |
||||
4.A |
Foi cu învelișuri metalice |
Coduri TARIC:
7210410020 , 7210490020 , 7210610020 , 7210690020 , 7212300020 , 7212506120 , 7212506920 , 7225920020 , 7225990011 , 7225990022 , 7225990045 , 7225990091 , 7225990092 , 7226993010 , 7226997011 , 7226997091 , 7226997094 |
Coreea (Republica) |
32 981,94 |
33 348,41 |
25 % |
09.8816 |
India |
47 144,92 |
47 668,75 |
25 % |
09.8817 |
|||
Regatul Unit |
31 075,99 |
31 421,28 |
25 % |
09.8979 |
|||
Alte țări |
417 545,50 |
422 184,90 |
25 % |
||||
4.B |
Coduri NC: 7210 20 00 , 7210 30 00 , 7210 90 80 , 7212 20 00 , 7212 50 20 , 7212 50 30 , 7212 50 40 , 7212 50 90 , 7225 91 00 , 7226 99 10 Coduri TARIC: 7210410030 , 7210410080 , 7210490030 , 7210490080 , 7210610030 , 7210610080 , 7210690030 , 7210690080 , 7212300030 , 7212300080 , 7212506130 , 7212506180 , 7212506930 , 7212506980 , 7225920030 , 7225920080 , 7225990023 , 7225990041 , 7225990093 , 7225990095 , 7226993030 , 7226993090 , 7226997013 , 7226997019 , 7226997093 , 7226997096 |
China |
112 702,10 |
113 954,34 |
25 % |
09.8821 |
|
Coreea (Republica) |
146 267,74 |
147 892,93 |
25 % |
09.8822 |
|||
India |
67 313,85 |
68 061,78 |
25 % |
09.8823 |
|||
Regatul Unit |
31 075,99 |
31 421,28 |
25 % |
09.8980 |
|||
Alte țări |
94 312,94 |
95 360,86 |
25 % |
||||
5 |
Foi cu acoperire organică |
7210 70 80 , 7212 40 80 |
India |
69 079,96 |
69 847,51 |
25 % |
09.8826 |
Coreea (Republica) |
62 432,08 |
63 125,77 |
25 % |
09.8827 |
|||
Regatul Unit |
30 651,88 |
30 992,45 |
25 % |
09.8981 |
|||
Taiwan |
20 009,20 |
20 231,52 |
25 % |
09.8828 |
|||
Turcia |
13 814,36 |
13 967,85 |
25 % |
09.8829 |
|||
Alte țări |
37 843,96 |
38 264,44 |
25 % |
||||
6 |
Produse de oțelărie |
7209 18 99 , 7210 11 00 , 7210 12 20 , 7210 12 80 , 7210 50 00 , 7210 70 10 , 7210 90 40 , 7212 10 10 , 7212 10 90 , 7212 40 20 |
China |
97 495,49 |
98 578,77 |
25 % |
09.8831 |
Regatul Unit |
35 561,84 |
35 956,97 |
25 % |
09.8982 |
|||
Serbia |
19 570,13 |
19 787,58 |
25 % |
09.8832 |
|||
Coreea (Republica) |
14 156,15 |
14 313,44 |
25 % |
09.8833 |
|||
Taiwan |
11 769,81 |
11 900,58 |
25 % |
09.8834 |
|||
Alte țări |
32 623,10 |
32 985,58 |
25 % |
||||
7 |
Plăci de tablă quarto din oțeluri nealiate sau din alte oțeluri aliate |
7208 51 20 , 7208 51 91 , 7208 51 98 , 7208 52 91 , 7208 90 20 , 7208 90 80 , 7210 90 30 , 7225 40 12 , 7225 40 40 , 7225 40 60 , 7225 99 00 |
Ucraina |
209 860,26 |
212 192,04 |
25 % |
09.8836 |
Coreea (Republica) |
85 938,89 |
86 893,77 |
25 % |
09.8837 |
|||
Federația Rusă |
72 574,83 |
73 381,22 |
25 % |
09.8838 |
|||
India |
47 696,17 |
48 226,13 |
25 % |
09.8839 |
|||
Regatul Unit |
47 679,95 |
48 209,72 |
25 % |
09.8983 |
|||
Alte țări |
289 237,24 |
292 450,99 |
25 % |
||||
8 |
Foi și benzi de oțel inoxidabil laminate la cald |
7219 11 00 , 7219 12 10 , 7219 12 90 , 7219 13 10 , 7219 13 90 , 7219 14 10 , 7219 14 90 , 7219 22 10 , 7219 22 90 , 7219 23 00 , 7219 24 00 , 7220 11 00 , 7220 12 00 |
Alte țări |
90 629,91 |
91 636,90 |
25 % |
|
9 |
Foi și benzi de oțel inoxidabil laminate la rece |
7219 31 00 , 7219 32 10 , 7219 32 90 , 7219 33 10 , 7219 33 90 , 7219 34 10 , 7219 34 90 , 7219 35 10 , 7219 35 90 , 7219 90 20 , 7219 90 80 , 7220 20 21 , 7220 20 29 , 7220 20 41 , 7220 20 49 , 7220 20 81 , 7220 20 89 , 7220 90 20 , 7220 90 80 |
Coreea (Republica) |
43 629,00 |
44 113,77 |
25 % |
09.8846 |
Taiwan |
40 458,63 |
40 908,18 |
25 % |
09.8847 |
|||
India |
27 041,19 |
27 341,65 |
25 % |
09.8848 |
|||
Statele Unite ale Americii |
22 000,76 |
22 245,21 |
25 % |
09.8849 |
|||
Turcia |
18 307,38 |
18 510,79 |
25 % |
09.8850 |
|||
Malaysia |
11 598,54 |
11 727,41 |
25 % |
09.8851 |
|||
Alte țări |
46 526,20 |
47 043,16 |
25 % |
||||
10 |
Plăci de tablă quarto inoxidabilă, laminate la cald |
7219 21 10 , 7219 21 90 |
China |
4 320,80 |
4 368,81 |
25 % |
09.8856 |
India |
1 832,92 |
1 853,28 |
25 % |
09.8857 |
|||
Regatul Unit |
756,12 |
764,53 |
25 % |
09.8984 |
|||
Taiwan |
698,09 |
705,84 |
25 % |
09.8858 |
|||
Alte țări |
915,93 |
926,11 |
25 % |
||||
12 |
Bare de calitate comercială și profiluri ușoare din oțel nealiat sau din alte aliaje |
7214 30 00 , 7214 91 10 , 7214 91 90 , 7214 99 31 , 7214 99 39 , 7214 99 50 , 7214 99 71 , 7214 99 79 , 7214 99 95 , 7215 90 00 , 7216 10 00 , 7216 21 00 , 7216 22 00 , 7216 40 10 , 7216 40 90 , 7216 50 10 , 7216 50 91 , 7216 50 99 , 7216 99 00 , 7228 10 20 , 7228 20 10 , 7228 20 91 , 7228 30 20 , 7228 30 41 , 7228 30 49 , 7228 30 61 , 7228 30 69 , 7228 30 70 , 7228 30 89 , 7228 60 20 , 7228 60 80 , 7228 70 10 , 7228 70 90 , 7228 80 00 |
China |
103 601,87 |
104 753,01 |
25 % |
09.8861 |
Regatul Unit |
86 672,43 |
87 635,46 |
25 % |
09.8985 |
|||
Turcia |
62 288,24 |
62 980,33 |
25 % |
09.8862 |
|||
Federația Rusă |
57 825,56 |
58 468,06 |
25 % |
09.8863 |
|||
Elveția |
46 358,90 |
46 874,00 |
25 % |
09.8864 |
|||
Belarus |
37 104,08 |
37 516,35 |
25 % |
09.8865 |
|||
Alte țări |
47 142,12 |
47 665,92 |
25 % |
||||
13 |
Vergele de armătură |
7214 20 00 , 7214 99 10 |
Turcia |
58 826,75 |
59 480,38 |
25 % |
09.8866 |
Federația Rusă |
56 951,11 |
57 583,90 |
25 % |
09.8867 |
|||
Ucraina |
28 798,84 |
29 118,83 |
25 % |
09.8868 |
|||
Bosnia și Herțegovina |
25 219,87 |
25 500,09 |
25 % |
09.8869 |
|||
Republica Moldova |
18 125,11 |
18 326,50 |
25 % |
09.8870 |
|||
Alte țări |
109 637,11 |
110 855,30 |
25 % |
||||
14 |
Bare și profiluri ușoare din oțel inoxidabil |
7222 11 11 , 7222 11 19 , 7222 11 81 , 7222 11 89 , 7222 19 10 , 7222 19 90 , 7222 20 11 , 7222 20 19 , 7222 20 21 , 7222 20 29 , 7222 20 31 , 7222 20 39 , 7222 20 81 , 7222 20 89 , 7222 30 51 , 7222 30 91 , 7222 30 97 , 7222 40 10 , 7222 40 50 , 7222 40 90 |
India |
27 892,96 |
28 202,88 |
25 % |
09.8871 |
Regatul Unit |
4 076,21 |
4 121,51 |
25 % |
09.8986 |
|||
Elveția |
4 012,28 |
4 056,86 |
25 % |
09.8872 |
|||
Ucraina |
3 098,90 |
3 133,33 |
25 % |
09.8873 |
|||
Alte țări |
4 521,80 |
4 572,05 |
25 % |
||||
15 |
Sârmă laminată din oțel inoxidabil |
7221 00 10 , 7221 00 90 |
India |
6 487,41 |
6 559,49 |
25 % |
09.8876 |
Taiwan |
4 182,82 |
4 229,30 |
25 % |
09.8877 |
|||
Regatul Unit |
3 360,43 |
3 397,77 |
25 % |
09.8987 |
|||
Coreea (Republica) |
2 088,34 |
2 111,54 |
25 % |
09.8878 |
|||
China |
1 414,37 |
1 430,08 |
25 % |
09.8879 |
|||
Japonia |
1 403,63 |
1 419,23 |
25 % |
09.8880 |
|||
Alte țări |
698,10 |
705,85 |
25 % |
||||
16 |
Sârmă laminată din oțeluri nealiate sau din alte aliaje |
7213 10 00 , 7213 20 00 , 7213 91 10 , 7213 91 20 , 7213 91 41 , 7213 91 49 , 7213 91 70 , 7213 91 90 , 7213 99 10 , 7213 99 90 , 7227 10 00 , 7227 20 00 , 7227 90 10 , 7227 90 50 , 7227 90 95 |
Regatul Unit |
133 112,45 |
134 591,48 |
25 % |
09.8988 |
Ucraina |
93 132,26 |
94 167,07 |
25 % |
09.8881 |
|||
Elveția |
90 980,58 |
91 991,47 |
25 % |
09.8882 |
|||
Federația Rusă |
78 745,32 |
79 620,26 |
25 % |
09.8883 |
|||
Turcia |
76 362,96 |
77 211,44 |
25 % |
09.8884 |
|||
Belarus |
62 438,46 |
63 132,22 |
25 % |
09.8885 |
|||
Republica Moldova |
46 799,56 |
47 319,56 |
25 % |
09.8886 |
|||
Alte țări |
77 881,71 |
78 747,06 |
25 % |
||||
17 |
Profiluri din fier sau din oțeluri nealiate |
7216 31 10 , 7216 31 90 , 7216 32 11 , 7216 32 19 , 7216 32 91 , 7216 32 99 , 7216 33 10 , 7216 33 90 |
Ucraina |
27 500,57 |
27 806,14 |
25 % |
09.8891 |
Regatul Unit |
23 890,85 |
24 156,31 |
25 % |
09.8989 |
|||
Turcia |
19 883,09 |
20 104,02 |
25 % |
09.8892 |
|||
Coreea (Republica) |
4 633,85 |
4 685,34 |
25 % |
09.8893 |
|||
Alte țări |
10 905,03 |
11 026,20 |
25 % |
||||
18 |
Palplanșe |
7301 10 00 |
China |
6 151,98 |
6 220,33 |
25 % |
09.8901 |
Emiratele Arabe Unite |
3 044,65 |
3 078,48 |
25 % |
09.8902 |
|||
Regatul Unit |
789,54 |
798,32 |
25 % |
09.8990 |
|||
Alte țări |
224,06 |
226,55 |
25 % |
||||
19 |
Material feroviar |
7302 10 22 , 7302 10 28 , 7302 10 40 , 7302 10 50 , 7302 40 00 |
Regatul Unit |
3 788,71 |
3 830,80 |
25 % |
09.8991 |
Federația Rusă |
1 375,95 |
1 391,24 |
25 % |
09.8906 |
|||
Turcia |
1 117,60 |
1 130,02 |
25 % |
09.8908 |
|||
China |
989,92 |
1 000,92 |
25 % |
09.8907 |
|||
Alte țări |
1 024,65 |
1 036,04 |
25 % |
||||
20 |
Țevi de gaz |
7306 30 41 , 7306 30 49 , 7306 30 72 , 7306 30 77 |
Turcia |
43 450,18 |
43 932,96 |
25 % |
09.8911 |
India |
16 721,00 |
16 906,78 |
25 % |
09.8912 |
|||
Macedonia de Nord |
6 175,81 |
6 244,43 |
25 % |
09.8913 |
|||
Regatul Unit |
5 874,82 |
5 940,09 |
25 % |
09.8992 |
|||
Alte țări |
12 635,26 |
12 775,65 |
25 % |
||||
21 |
Secțiuni tubulare |
7306 61 10 , 7306 61 92 , 7306 61 99 |
Turcia |
66 577,91 |
67 317,67 |
25 % |
09.8916 |
Regatul Unit |
40 001,61 |
40 446,07 |
25 % |
09.8993 |
|||
Federația Rusă |
22 664,34 |
22 916,17 |
25 % |
09.8917 |
|||
Macedonia de Nord |
21 621,70 |
21 861,94 |
25 % |
09.8918 |
|||
Ucraina |
16 174,57 |
16 354,29 |
25 % |
09.8919 |
|||
Elveția |
13 600,58 |
13 751,70 |
25 % |
09.8920 |
|||
Belarus |
13 392,20 |
13 541,00 |
25 % |
09.8921 |
|||
Alte țări |
15 230,42 |
15 399,64 |
25 % |
||||
22 |
Tuburi și țevi laminate din oțel inoxidabil |
7304 11 00 , 7304 22 00 , 7304 24 00 , 7304 41 00 , 7304 49 10 , 7304 49 93 , 7304 49 95 , 7304 49 99 |
India |
5 168,74 |
5 226,17 |
25 % |
09.8926 |
Ucraina |
3 236,47 |
3 272,43 |
25 % |
09.8927 |
|||
Regatul Unit |
1 642,83 |
1 661,08 |
25 % |
09.8994 |
|||
Coreea (Republica) |
1 017,41 |
1 028,71 |
25 % |
09.8928 |
|||
Japonia |
946,14 |
956,65 |
25 % |
09.8929 |
|||
China |
811,77 |
820,79 |
25 % |
09.8931 |
|||
Alte țări |
2 360,85 |
2 387,08 |
25 % |
||||
24 |
Alte tuburi fără sudură |
7304 19 10 , 7304 19 30 , 7304 19 90 , 7304 23 00 , 7304 29 10 , 7304 29 30 , 7304 29 90 , 7304 31 20 , 7304 31 80 , 7304 39 10 , 7304 39 52 , 7304 39 58 , 7304 39 92 , 7304 39 93 , 7304 39 98 , 7304 51 81 , 7304 51 89 , 7304 59 10 , 7304 59 92 , 7304 59 93 , 7304 59 99 , 7304 90 00 |
China |
30 152,17 |
30 487,19 |
25 % |
09.8936 |
Ucraina |
23 541,21 |
23 802,78 |
25 % |
09.8937 |
|||
Belarus |
12 595,36 |
12 735,31 |
25 % |
09.8938 |
|||
Regatul Unit |
9 557,38 |
9 663,58 |
25 % |
09.8995 |
|||
Statele Unite ale Americii |
6 714,21 |
6 788,82 |
25 % |
09.8940 |
|||
Alte țări |
35 461,44 |
35 855,45 |
25 % |
||||
25.A |
Tuburi mari sudate |
7305 11 00 , 7305 12 00 |
Alte țări |
106 330,19 |
107 511,63 |
25 % |
|
25.B |
Tuburi mari sudate |
7305 19 00 , 7305 20 00 , 7305 31 00 , 7305 39 00 , 7305 90 00 |
Turcia |
9 347,69 |
9 451,55 |
25 % |
09.8971 |
China |
6 323,27 |
6 393,53 |
25 % |
09.8972 |
|||
Federația Rusă |
6 278,07 |
6 347,83 |
25 % |
09.8973 |
|||
Regatul Unit |
4 248,97 |
4 296,18 |
25 % |
09.8996 |
|||
Coreea (Republica) |
2 488,39 |
2 516,04 |
25 % |
09.8974 |
|||
Alte țări |
5 771,54 |
5 835,67 |
25 % |
||||
26 |
Alte țevi sudate |
7306 11 10 , 7306 11 90 , 7306 19 10 , 7306 19 90 , 7306 21 00 , 7306 29 00 , 7306 30 11 , 7306 30 19 , 7306 30 80 , 7306 40 20 , 7306 40 80 , 7306 50 20 , 7306 50 80 , 7306 69 10 , 7306 69 90 , 7306 90 00 |
Elveția |
40 668,04 |
41 119,90 |
25 % |
09.8946 |
Turcia |
31 126,18 |
31 472,03 |
25 % |
09.8947 |
|||
Regatul Unit |
9 655,60 |
9 762,88 |
25 % |
09.8997 |
|||
Taiwan |
7 510,15 |
7 593,59 |
25 % |
09.8950 |
|||
China |
6 540,69 |
6 613,37 |
25 % |
09.8949 |
|||
Federația Rusă |
6 402,83 |
6 473,97 |
25 % |
09.8952 |
|||
Alte țări |
20 849,11 |
21 080,77 |
25 % |
||||
27 |
Bare finisate la rece din oțeluri nealiate și din alte oțeluri aliate |
7215 10 00 , 7215 50 11 , 7215 50 19 , 7215 50 80 , 7228 10 90 , 7228 20 99 , 7228 50 20 , 7228 50 40 , 7228 50 61 , 7228 50 69 , 7228 50 80 |
Federația Rusă |
74 594,12 |
75 422,94 |
25 % |
09.8956 |
Elveția |
17 399,98 |
17 593,32 |
25 % |
09.8957 |
|||
Regatul Unit |
13 012,46 |
13 157,05 |
25 % |
09.8998 |
|||
China |
12 561,01 |
12 700,58 |
25 % |
09.8958 |
|||
Ucraina |
10 233,14 |
10 346,84 |
25 % |
09.8959 |
|||
Alte țări |
9 702,37 |
9 810,18 |
25 % |
||||
28 |
Sârme din oțeluri nealiate |
7217 10 10 , 7217 10 31 , 7217 10 39 , 7217 10 50 , 7217 10 90 , 7217 20 10 , 7217 20 30 , 7217 20 50 , 7217 20 90 , 7217 30 41 , 7217 30 49 , 7217 30 50 , 7217 30 90 , 7217 90 20 , 7217 90 50 , 7217 90 90 |
Belarus |
56 580,19 |
57 208,86 |
25 % |
09.8961 |
China |
39 836,99 |
40 279,62 |
25 % |
09.8962 |
|||
Federația Rusă |
26 657,35 |
26 953,54 |
25 % |
09.8963 |
|||
Turcia |
21 490,10 |
21 728,87 |
25 % |
09.8964 |
|||
Ucraina |
17 144,99 |
17 335,49 |
25 % |
09.8965 |
|||
Alte țări |
29 751,08 |
30 081,65 |
25 % |
|
Volumele contingentelor tarifare globale per trimestru
Numărul produsului |
|
De la 1.1.2021 la 31.3.2021 |
De la 1.4.2021 la 30.6.2021 |
Volumul contingentului tarifar (tone nete) |
|||
1 |
Alte țări |
969 690,07 |
980 464,41 |
2 |
Alte țări |
252 391,11 |
255 195,45 |
3A |
Alte țări |
719,47 |
727,46 |
3B |
Alte țări |
6 024,76 |
6 091,70 |
4A |
Alte țări |
417 545,50 |
422 184,90 |
4B |
Alte țări |
94 312,94 |
95 360,86 |
5 |
Alte țări |
37 843,96 |
38 264,44 |
6 |
Alte țări |
32 623,10 |
32 985,58 |
7 |
Alte țări |
289 237,24 |
292 450,99 |
8 |
Alte țări |
90 629,91 |
91 636,90 |
9 |
Alte țări |
46 526,20 |
47 043,16 |
10 |
Alte țări |
915,93 |
926,11 |
12 |
Alte țări |
47 142,12 |
47 665,92 |
13 |
Alte țări |
109 637,11 |
110 855,30 |
14 |
Alte țări |
4 521,80 |
4 572,05 |
15 |
Alte țări |
698,10 |
705,85 |
16 |
Alte țări |
77 881,71 |
78 747,06 |
17 |
Alte țări |
10 905,03 |
11 026,20 |
18 |
Alte țări |
224,06 |
226,55 |
19 |
Alte țări |
1 024,65 |
1 036,04 |
20 |
Alte țări |
12 635,26 |
12 775,65 |
21 |
Alte țări |
15 230,42 |
15 399,64 |
22 |
Alte țări |
2 360,85 |
2 387,08 |
24 |
Alte țări |
35 461,44 |
35 855,45 |
25A |
Alte țări |
106 330,19 |
107 511,63 |
25B |
Alte țări |
5 771,54 |
5 835,67 |
26 |
Alte țări |
20 849,11 |
21 080,77 |
27 |
Alte țări |
9 702,37 |
9 810,18 |
28 |
Alte țări |
29 751,08 |
30 081,65 |
IV.3 – Volumul maxim al contingentelor reziduale accesibile între 1.4.2021 și 30.6.2021 pentru țările cu contingent specific de țară
Categoria de produse |
Contingent nou alocat de la 1.4.2021 la 30.6.2021, în tone |
1 |
Regim special |
2 |
255 195,45 |
3.A |
727,46 |
3.B |
6 091,70 |
4.A |
422 184,90 |
4.B |
Regim special |
5 |
Fără acces la contingentul rezidual în T4 |
6 |
32 985,58 |
7 |
292 450,99 |
8 |
Nu se aplică |
9 |
47 043,16 |
10 |
277,83 |
12 |
28 599,55 |
13 |
28 822,38 |
14 |
2 514,63 |
15 |
522,33 |
16 |
Fără acces la contingentul rezidual în T4 |
17 |
11 026,20 |
18 |
226,55 |
19 |
1 036,04 |
20 |
Fără acces la contingentul rezidual în T4 |
21 |
3 233,93 |
22 |
1 933,53 |
24 |
35 855,45 |
25.A |
Nu se aplică |
25.B |
5 835,67 |
26 |
21 080,77 |
27 |
Fără acces la contingentul rezidual în T4 |
28 |
21 357,97 |
””
(1) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8601
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8602
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Rusia*: 09.8571, pentru Turcia*: 09.8572, pentru India*: 09.8573, pentru Coreea (Republica)*: 09.8574, pentru Serbia*: 09.8575 și pentru Regatul Unit*: 09.8599
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(2) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8603
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8604
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru India*, Coreea (Republica)*, Ucraina*, Brazilia*, Serbia* și Regatul Unit*: 09.8567
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(3) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8605
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8606
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Coreea (Republica)*, Rusia*, Iran (Republica Islamică)* și Regatul Unit*: 09.8568
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(4) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8607
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8608
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Rusia*, Coreea (Republica)*, China* și Taiwan*: 09.8569
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(5) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8609
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8610
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru India*, Coreea (Republica)* și Regatul Unit*: 09.8570
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(6) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8611
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8612
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru China*: 09.8581, pentru Coreea (Republica)*: 09.8582, pentru India*: 09.8583, pentru Regatul Unit*: 09.8584
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(7) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8613
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8614
(8) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8615
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8616
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru China*, Coreea (Republica)*, Taiwan*, Serbia* și Regatul Unit*: 09.8576
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(9) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8617
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8618
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Ucraina*, Coreea (Republica)*, Rusia*, India* și Regatul Unit*: 09.8577
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(10) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8619
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8620
(11) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8621
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8622
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Coreea (Republica)*, Taiwan*, India*, Statele Unite ale Americii*, Turcia* și Malaysia*: 09.8578
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(12) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8623
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8624
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru China*, India*, Taiwan* și Regatul Unit*: 09.8591
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(13) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8625
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8626
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru China*, Turcia*, Rusia*, Elveția*, Belarus* și Regatul Unit*: 09.8592
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(14) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8627
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8628
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Turcia*, Rusia*, Ucraina*, Bosnia și Herțegovina* și Moldova*: 09.8593
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(15) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8629
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8630
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru India*, Elveția*, Ucraina* și Regatul Unit*: 09.8594
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(16) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8631
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8632
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru India*, Taiwan*, Coreea (Republica)*, China*, Japonia* și Regatul Unit*: 09.8595
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(17) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8633
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8634
(18) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8635
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8636
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Turcia*, Ucraina*, Coreea (Republica)* și Regatul Unit*: 09.8579
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(19) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8637
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8638
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru China*, Emiratele Arabe Unite* și Regatul Unit*: 09.8580
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(20) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8639
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8640
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Rusia*, China*, Turcia* și Regatul Unit*: 09.8585
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(21) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8641
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8642
(22) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8643
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8644
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Turcia*, Rusia*, Ucraina*, Macedonia de Nord*, Elveția*, Belarus* și Regatul Unit*: 09.8596
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(23) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8645
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8646
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru India*, Ucraina*, Coreea (Republica)*, Japonia*, China* și Regatul Unit*: 09.8597
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(24) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8647
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8648
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru China*, Ucraina*, Belarus*, Statele Unite ale Americii* și Regatul Unit*: 09.8586
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(25) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8657
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8658
(26) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8659
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8660
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Turcia*, China*, Rusia*, Coreea (Republica)* și Regatul Unit*: 09.8587
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(27) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8651
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8652
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Elveția*, Turcia*, Taiwan*, China*, Rusia* și Regatul Unit*: 09.8588
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5
(28) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8653
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8654
(29) De la 1.1.2021 la 31.3.2021: 09.8655
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: 09.8656
De la 1.4.2021 la 30.6.2021: pentru Turcia*, Rusia*, Ucraina*, China* și Belarus*: 09.8598
*În cazul epuizării contingentelor lor specifice în conformitate cu articolul 1.5