Importanța CBAM în modelul de Afaceri al H2 Green Steel

27/11/2023

O perspectivă către viitorul verde al industriei oțelului în Europa

Într-un interviu acordat Hydrogen Insight, Ola Hansen, Directorul de Afaceri Publice al companiei suedeze H2 Green Steel, a subliniat importanța sistemului de taxe pentru emisiile de carbon la frontieră (CBAM) în cadrul modelului lor de afaceri. Acesta a evidențiat cum CBAM devine o componentă cheie pentru echilibrarea terenului de joc în Europa și, în mod specific, pentru a susține tranziția către o producție de oțel verde.

Hansen a afirmat că oțelul verde produs cu ajutorul hidrogenului poate deveni competitiv din punct de vedere al prețului cu omologii săi poluanți în termen de zece ani. CBAM, care se aplică produselor industriale importate în Europa, reprezintă cheia care permite UE să elimine treptat permisele gratuite de emisii de carbon pentru poluatorii interni. Astfel, marii producători europeni de oțel, care utilizează cuptoare cu blast de cocs, vor fi obligați să plătească o parte tot mai mare din emisiile lor de gaze cu efect de seră. Acest lucru înseamnă că avantajul lor economic față de producătorii de oțel verde, care utilizează hidrogen și furnale cu arc electric alimentate de surse de energie regenerabilă, va scădea treptat.

Pentru H2 Green Steel, care dezvoltă un electrolizor de 700 MW ca parte a unei viitoare fabrici de oțel în Suedia, CBAM și reforma ETS (Sistemul de Comerț cu Emisii) asociată au devenit aproape existențiale. Hansen subliniază că acestea nu sunt doar importante pentru modelul de afaceri al companiei, ci reprezintă și un semnal politic privind transformarea și intrarea într-o societate în care emisiile vor fi costisitoare.

„Pe termen lung, orice este complet sau, în cazul nostru, 95% decarbonizat va avea un avantaj competitiv în viitor. Nu aș spune că [Boden] ar fi imposibil, dar este un factor realmente important”, a subliniat reprezentantul H2 Green Steel.

Compania suedeză a obținut deja 5,3 miliarde de euro în finanțare pentru fabrica sa, inclusiv 1,8 miliarde de euro în capital propriu și 3,5 miliarde de euro în datorii. De asemenea, construcția a început deja.

Mare parte din această finanțare este asigurată printr-o serie de acorduri de achiziție cu companii precum Mercedes-Benz, Scania și Porsche, echivalentul a 60% din producția anuală a fabricii de 2,5 milioane de tone de oțel verde în prima fază. Oțelul viitor va fi vândut la prețuri indexate pe trei benchmark-uri de piață – role laminare la cald, role laminare la rece și oțel galvanizat la cald – cu o „primă de mediu” fixă de 20-30%, a adăugat Hansen.

În concluzie, succesul H2 Green Steel depinde nu numai de evoluția pieței oțelului și de modul în care compania își gestionează operațiunile, ci și de modul în care CBAM și reforma ETS vor influența competitivitatea producției lor de oțel verde într-un mediu economic în continuă schimbare.

Facebook
LinkedIn
Call Now Button