Costul transportului de containere din Asia în Europa a crescut semnificativ în ultimele luni. Acest lucru se întâmplă într-un moment în care cumpărătorii din oțel inoxidabil din UE se confruntă cu termene de livrare lungi și prețuri în creștere rapidă, de la producătorii locali.Cele mai afectate produse sunt CRC din seriile 300 si 400.
În consecință, cumparatorii caută din ce în ce mai mult să cumpere materiale de la furnizori din țări terțe, în ciuda măsurilor actuale de salvgardare a importurilor CE.
Tarifele de transport de aproximativ 10.000 USD pentru un container de 40 de metri sunt acum obișnuite, pentru livrările între Asia și UE. Mai mulți participanți la piața europeană sugerează că ar fi mai ieftin să trimiteți un container gol în Extremul Orient pentru a colecta materialul. Astfel de creșteri semnificative ale costurilor de transport sunt dificil de absorbit, mai ales într-un moment în care prețurile oțelului inoxidabil cresc, de asemenea, rapid. Mai mult, lipsa disponibilității containerelor în Asia duce la întârzieri în tranzitul materialului.
Multe porturi din întreaga lume continuă să lupte cu o forță de muncă redusă, deoarece numărul de infecții cu virus și regulile stricte de carantină limitează numărul de angajați la fața locului. Situația din porturile din Marea Britanie a fost intensificată de o creștere a activității de cumpărare înainte de Brexit, combinată cu problemele comerciale inițiale post-Brexit UE / Marea Britanie. Acest lucru a dus la întârzieri prelungite în expedierea containerelor goale înapoi în Asia.
Mulți cumpărători de oțel inoxidabil consideră că perturbările și costurile ridicate ale transportului vor persista probabil în prima jumătate a anului 2021. O pauză în producție în timpul sărbătorilor de Anul Nou chinezesc poate încuraja unele linii de transport maritim să returneze containere goale în Asia. Cu toate acestea, viteza cu care situația actuală va reveni la normal va depinde de mulți factori. Acestea includ lansarea cu succes a programelor de vaccinare, reducerea restricțiilor de călătorie și revenirea la activitățile normale din porturile de destinație.