Creșterea cererii de oțel în Europa nu se materializează

22/09/2023

O revigorare a cererii de oțel în Europa după sărbători nu s-a materializat încă, activitatea limitată a pieței continuând în septembrie. Prețurile rămân sub presiune descendentă, după o creștere inițială a activității de cumpărare la începutul lunii.

Cu toate acestea, această creștere a fost de scurtă durată, deoarece cumpărătorii nu au făcut decât să umple golurile de stoc apărute în precedentele două luni. Propunerile de majorare a prețurilor făcute de principalii producători de role din UE nu au fost susținute de cerere, deoarece distribuitorii și centrele de servicii dețin în prezent stocuri suficiente și nu prea au nevoie să plaseze comenzi noi.

Laminoarele din UE declară că au un portofoliu de comenzi suficient de bun, dar au, de asemenea, stocuri și capacități în actualele cicluri de producție. Livrările sosesc adesea mai devreme decât s-a stabilit.

O încetinire a cererii din partea industriei auto îi determină pe producătorii de echipamente de bază să amâne comenzile sau să le anuleze. Ca urmare, distribuitorii isi reduc activitatea și stocurile.

Climatul comercial actual i-a determinat pe clienții contractuali să își pună sub semnul întrebării viitoarele politici de achiziție, având în vedere diferența mare care există acum între prețurile spot și cele contractuale. Aceștia sesizează o mai mare flexibilitate într-o abordare mixtă a achizițiilor, dar o astfel de schimbare nu ar modifica deloc cererea și ar oferi mai puțină siguranță producătorilor.

Operatorii din sectorul de distribuție se pregătesc pentru o potențială schimbare a perspectivelor de piață care ar putea apărea în urma evoluțiilor din trimestrul al patrulea. Se așteaptă ca volumele mari de import, în parte rezervate de fabricile europene, să depășească cotele din octombrie/decembrie în mai multe categorii.

1 octombrie marchează, de asemenea, punerea în aplicare a colectării de date pentru mecanismul de ajustare la frontiera de carbon (CBAM). Acest lucru adaugă un alt nivel de risc și costuri, pe care cumpărătorii mai mici vor alege să le evite. Sarcina administrativă reprezentată de CBAM ar putea face importurile mai puțin atractive în viitor.

Marjele de profit reduse ale laminoarelor amenință să încetinească tranziția către producția de oțel verde, pe care CBAM urmărește să o încurajeze în Europa. Numai tehnologia hidrogenului a reușit să atragă până în prezent investiții private semnificative, deoarece este considerată în mod clar ca având potențial comercial.

Experții din industrie continuă să își exprime îngrijorarea cu privire la faptul că viteza și costul tranziției Europei către producția ecologică ar putea dezavantaja consumatorii interni de oțel. În același timp, aceștia îndeamnă, de asemenea, la prudență, astfel încât transformarea ecologică să nu fie construită cu componente din oțel mai ieftine, importate, provenite din oțelării de peste mări, mai puternic poluante.

Facebook
LinkedIn
Call Now Button