Afectat de condițiile meteorologice extreme, nivelul apelor râului Rin, o importantă rută comercială, continuă să scadă, ceea ce înseamnă că navele nu pot naviga cu încărcătură completă, costurile de transport cresc, iar prețurile mărfurilor cresc și ele. Scăderea continuă a nivelului apei va limita serios transporturile germane de țiței și gaze.
Potrivit DTG , un furnizor de servicii de transport din Germania, a declarat că o navă poate transporta 3.000 de tone de marfă la un nivel normal al apei, dar poate transporta doar 1.000 de tone de marfă sau chiar mai puțin dacă nivelul apei este scăzut.
Florian Röthlingshöfer, director al Swiss Rhine Ports, a declarat că transportul fiecărei nave va scădea cu aproximativ 100 de tone dacă nivelul apei scade cu 10 cm.
Marile companii de transport maritim, precum Maersk și Hapag-Lloyd, au declarat luna trecută că trebuie să transfere suprataxe clienților dacă nivelul apei râului Rin scade.